سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

محمد‌جواد پاینده: لوکا بوناچیچ سرمربی سابق باشگاه سپاهان که اواسط فصل گذشته این تیم را به مقصد فوتبال امارات ترک کرد با استفاده از ستاره‌های ایرانی لیگ این کشور هم نتوانست به رویاهای خودش نزدیک شود.

لوکا فصل گذشته به النصر پیوست، با ماموریت خروج از بحران. او تیم آبی‌پوش شهر دبی را از پله‌های پایینی جدول جدا کرد و خطر سقوط به رقابت‌های دسته پایین‌تر را با صعود به میانه‌های جدول از سر گذراند.

بوناچیچ در همان فصل تاکید کرد که تنها به فکر حضور در پله‌های میانی جدول است اما در فصل جدید مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ امارات خواهد بود. مسئولان باشگاه النصر هم بر پایه همین ادعا امیدوار به درخشش در فصل جدید مسابقات لیگ امارات بودند.

النصر، معدنچی و عنایتی را که از بهترین ستاره‌های لیگ گذشته به شمار می‌رفتند جذب کرد و پس از آن محمد نصرتی را به خدمت گرفت. معدنچی از الشعب جدا شد و به  آبی‌های دبی پیوست. عنایتی هم پس از سقوط الامارات به دسته دوم پیشنهاد النصر را پذیرفت. لوکا امیدوار بود با مثلث ایرانی شرایط تیمش را تغییر دهد و النصر در به‌جمع مدعیان کسب عنوان قهرمانی برساند.

آبی‌های دبی اما دور از حد انتظار ظاهر شدند. با گذشت سه هفته از رقابت‌های لیگ امارات النصر با 3 امتیاز در مکان هشتم جدول قرار گرفته و2 شکست را پذیرفته است. شکست آخر این تیم در هفته سوم مقابل شارجه رقم خورد. شاگردان لوکا شنبه شب  با نتیجه 2 بر یک از حریف پیش بودند اما در ده دقیقه پایانی 3 بر 2 باختند.  این شکست برای النصر حاشیه‌های زیادی ایجاد کرد که مهمترین آنها اعتراض عنایتی به تصمیمات بوناچیچ بود.

گزارش جنجالی  البیان

روزنامه البیان امارات در شماره روز دوشنبه از اعتراض عنایتی به تصمیمات لوکا بوناچیچ خبر داد و نوشت:‌ «مهاجم ایرانی النصر از شرایط موجود در این تیم راضی نیست.»
البیان در ادامه می‌نویسد: «بعد از پایان بازی النصر و شارجه به سراغ عنایتی رفتیم و از او پرسیدیم چرا برای تیم گل نمی‌زنی؟‌ عنایتی گفت: من واقعا گیج شدم. در زمین سرگردانم.

اصلا نمی‌دانم باید کجا بازی کنم. در یک بازی می‌روم دفاع وسط، ‌بعد در خط میانی قرار می‌گیرم. چند دقیقه بعد می‌شوم مهاجم. اصلا نمی‌توانم تمرکز پیدا کنم و درست بازی کنم. مربی در هر بازی چیز تازه‌ای از من می‌خواهد که این اصلا درست نیست. شانس من برای گلزنی کم شده ،‌ثبات لازم را ندارم و نمی‌توانم درست بازی کنم. این وضعیت واقعا کار من را سخت کرده است. آخر یک نفر به من بگوید باید کجا بازی کنم؟»

عنایتی: بین من و لوکا اختلافی نیست

مهاجم ایرانی باشگاه النصر در گفت‌و‌گو با همشهری بخشی از مطالب روزنامه البیان را تایید کرد اما تاکید داشت که اختلافی با سرمربی تیمش ندارد و مشکلی برای او ایجاد نخواهد شد.

رضا عنایتی ابتدا در خصوص بازی با شارجه گفت: «ما تیم کم‌تجربه‌ای داریم. بازیکنانمان اشتباهات زیادی مرتکب می‌شوند. شارجه موقعیت‌های زیادی به دست نیاورد اما با دو فرصت در زمان کوتاهی 2 گل به ثمر رساند و ما در نهایت بازی را باختیم. فکر می‌کنم می‌توانستیم این بازی را راحت ببریم. در مورد مشکلات فنی تیم البته من نظری ندارم. باید از مربی بپرسید که چرا شرایط النصر اینطور شده است.»

عنایتی در خصوص نارضایتی از تصمیمات بوناچیچ و مشکلات خودش گفت: «من واقعا ناراحت بودم و همین حالا هم از شرایط خودم ناراضی هستم  چون در همین مسابقه در چهار پست برای تیم بازی کردم. چند دقیقه‌ هافبک راست بودم، به وسط زمین آمدم، ‌هافبک چپ بودم و به عنوان فوروارد هم بازی کردم. از این شرایط اصلا راضی نیستم.

به لوکا هم گفتم این وضعیت برای من قابل تحمل نیست. او هم  گفت چاره دیگری ندارد چون دستش خالی است و فقط می‌تواند به من اعتماد کند. لوکا می‌گوید دستش خیلی خالی شده چون تعدادی از بازیکنان خوب تیم رفته‌اند و ما تضعیف شدیم. من از این وضعیت ناراحتم اما واقعا اختلافی بین ما وجود ندارد. هر دو ما به موفقیت تیم فکر می‌کنیم و در همین مورد با هم صحبت کردیم ولی اختلافی پیش نیامد و لوکا هم از من ناراحت نشده. مطمئنم هیچ مشکلی در روابط ما به وجود نمی‌آید.»

 کاپیتان ایرانی باشگاه النصر در پایان پیرامون وضعیت این تیم در جدول رقابت‌ها گفت: «شاید پیش از این بعضی‌ها فکر می‌کردند ما مدعی قهرمانی هستیم اما حقیقت این است که در یک وضعیت بحرانی قرار داریم و باید از پس مشکلات زیادی بر بیاییم. من فکر می‌کنم وضعیت فعلی ما مثل الامارات سال گذشته است و با بحران سختی مواجه شده‌ایم.»

کد خبر 65139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز